Złożenie wniosku o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Ogólny opis
- Składanie wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego możliwe jest w każdym czasie.
- Wnioski składane w sytuacji, kiedy procedura sporządzania lub zmiany planu została już rozpoczęta, mają inny charakter i są rozpatrywane w innym trybie niż opisany w niniejszej karcie.
- Złożenie wniosku nie wszczyna żadnego postępowania administracyjnego.
- Burmistrz Miasta prowadzi rejestr wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Wnioski ujęte w rejestrze wniosków są poddawane analizie przynajmniej raz w kadencji Rady Miejskiej w ramach oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym oraz aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2022 poz. 503 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
- Postępowanie nie podlega opłatom.
- Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
- Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
- Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Na złożony wniosek nie jest udzielana odpowiedź Wnioskodawcy.
- Burmistrz Miasta przeprowadza przynajmniej raz w kadencji Rady Miejskiej analizę zmian w zagospodarowaniu przestrzennym przy uwzględnieniu wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu i przedstawia Radzie Miejskiej wyniki analizy. W wyniku dokonanej analizy w zależności od potrzeb występuje do Rady Miejskiej z wnioskiem o przystąpienie do opracowania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego.
- W zależności od wyników analizy wniosek może, ale nie musi zostać uwzględniony przy sporządzaniu wieloletniego programu sporządzania planów miejscowych.
- Wyniki analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Burmistrz Miasta przekazuje Radzie Miejskiej po uzyskaniu opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, co najmniej raz w czasie kadencji rady.
- Rada Miejska podejmuje uchwałę w sprawie aktualności studium i planów miejscowych, a w przypadku uznania ich za nieaktualne, w całości lub w części, podejmuje działania zmierzające do ich zmiany.
- Jednakże nawet wywołanie przez wniosek sporządzenia lub zmiany planu lub zmiany studium nie zagwarantuje, że postulowane we wniosku zapisy lub zmiany zapisów planu lub zmiany studium zostaną uwzględnione.
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje (złożenie wniosku nie wszczyna żadnego postępowania administracyjnego).
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miasta Cieszyna, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, tel. 33 4794200, e-mail: urzad@um.cieszyn.pl;
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, e-mail: iod@um.cieszyn.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w zależności od realizowanej usługi na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str.1), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679” - przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- art. 6 ust. 1 lit. e) rozporządzenia 2016/679 – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi; w związku z przepisami wymienionymi w opisie „Karta usługi” w części „Podstawa prawna” w celu załatwienia danej sprawy.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłączenie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Burmistrz Miasta Cieszyna zawarł umowę na świadczenie usług: serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu lub innych, do których realizacji niezbędny jest dostęp do danego zakresu danych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, a następnie przez okres ustalony na podstawie:
- ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., nr 14, poz. 67);
- innego szczególnego przepisu prawa, regulaminu w tym wymienionego w części „Podstawa prawna”.
- Posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- usunięcia danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- przenoszenia danych;
- wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana danych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679.
- Podkreślić jednak należy, że niektóre prawa, o których mowa wyżej mogą nie mieć zastosowania lub mogą być ograniczone na podstawie rozporządzenia 2016/679 lub przepisów szczególnych.
- Jeżeli przetwarzanie jest wymogiem ustawowym, jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie skutkować wezwaniem do ich uzupełnienia lub pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
- Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 rozporządzenia 2016/679.